Om oss

Vår affärsidé:
Att med kompetens, inom både affärskommunikation och marknadsföring, skapa en långsiktig och samordnad kommunikation för våra uppdragsgivare.   Resultatet ska leda till synliga och mätbara förbättringar.

Vision:
Att kommunikation ska vara en prioriterad resurs för att utveckla lönsamma företag.

Metod:
Definiera tydliga mål
- Diskutera förväntningar & farhågor
- Lyssna på både uppdragsgivare och användare – kommunicera och nätverka!

Kommunikationstest:
Genom att utveckla ett praktiskt verktyg ” Bättre budskap”  kan du få veta mer om din kommunikationsstil.  Testet är ett konkret sätt att ta reda på vad som behöver förbättras, istället för att ha generella resonemang. Tid är oftast en bristvara och det är därför viktigt att få hjälp med att utveckla metoder , som snabbt ger bättre resultat.
Bättre budskap ägs och drivs av EML Kommunikation AB, Linnéastigen 1, 167 61 Bromma.
E-post eva.lagerstam@eml.se eller eva.lagerstam@battrebudskap.se
Telefon 070-593 35 41
Vi är även medlem i Sveriges Kommunikatörer.

Medarbetare:

eva_lagerstam_battre_budskap
Eva Lagerstam

Eva har varit marknadschef och ansvarat för Corporate Communications på Scandic Hotels. Hon har även arbetat med reklambyråverksamhet som vice VD på Lidman & Co. Inom Lantmännen har Eva arbetat som vikarierande kommunikationschef både på koncernnivå och i affärsområdet Cerealia. Den interna arenan har alltid varit utgångspunkten för framgångsrik kommunikation, och under senare år har flera projekt handlat om att utveckla chefers kommunikation.

Eva har läst informationsteknik på Journalisthögskolan, propedeutiska studier i juridik och har DRMI examen. På IHM Business School har hon  undervisat i många år och även varit lärarrepresentant i styrelsen. År 2002 fick Eva utmärkelsen årets lärare.

2013 nominerades Lantmännens intranät till utmärkelsen Sveriges bästa intranät av RIM Redaktörer interna medier. Eva har varit projektledare och ansvarig för utarbetandet och implementeringen av det nya intranätet. Eva har haft flera uppdrag inom Lantmännen, bland annat implementering av Code of Conduct i koncernen.

Exempel på andra uppdragsgivare är Kronfågel, Scandi Standard, Bristol-Myers Squibb, Cap Gemini, Eductus och Svenska Kyrkan .

Skärmavbild 2016-02-10 kl. 19.44.27
Catrine Lindholm

Catrine arbetar med individuell- och grupputveckling av chefer och andra nyckelpersoner i näringslivet, offentliga sektorn, och andra organisationer. Hon har 25 års erfarenhet av entreprenörskap, varumärkeshantering och process ledning för grupper i utveckling. Catrine är specialiserad på att utveckla effektiv kommunikation för ledare och medarbetare. Hon är executive coach, Internationellt Certifierad (PCC). Catrine är även kursledare hos Företagsuniversitetet och Sveriges Kommunikatörer.

Advisory board
Verksamheten inom Bättre budskap leds av ett Advisory Board. Följande personer ingår i rådet:

suzanne_rosendahl_battre_budskap
Suzanne Rosendahl

Grundare och vd för Communicato AB. Språkkonsult och skribent som startat och drivit företaget sedan 1989. Hennes specialitet är vassa kommunikationsanalyser och precisa formuleringar. Hon är en efterfrågad föreläsare inom språk- och kommunikationsområdet och hon undervisar på Stockholms universitet och på IHM Business School. Suzanne har även skrivit fackböcker och läromedel inom sitt område.

cecilia_schon_jansson_battre_budskap
Cecilia Schön Jansson

Har en lång erfarenhet av att leda och utveckla kommunikationsverksamhet, bl a som kommunikationsdirektör för ett antal större koncerner som Saab AB, Alecta, Skanska och Trygg Hansa. Styrelseordförande för Sveriges Informationsförening sedan 2007. Driver sedan 2011 eget konsultbolag  CSJ Communications AB.

johan_book_battre_budskap
Johan Book

Media- och kommunikationsvetare med förändringsledning som specialinriktning. Mångårig erfarenhet av intern kommunikation, internt varumärkesbygge, förändringsledning och ledarkommunikation. Är också certifierad ”Change management specialist”. Utför uppdrag som kommunikationsstrateg/förändringsledare inom olika management- och it-konsultföretag i jakten på att skapa verkliga och mätbara effekter.

Specialitet: Sätta fingret på det som ingen vågar prata om.
Johan bloggar på: http://johanbook.wordpress.com/